Laatste dag Singapore en eerste dagen als Aussie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne - WaarBenJij.nu Laatste dag Singapore en eerste dagen als Aussie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzanne - WaarBenJij.nu

Laatste dag Singapore en eerste dagen als Aussie!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 November 2013 | Australië, Melbourne

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn vorige reisverslag gepost heb. Ik weet niet met welke regelmaat er nieuwe verslagen zullen verschijnen, ik probeer zo vaak mogelijk maar soms heb ik gewoon geen tijd (of geen zin) om mijn laptop te pakken en te typen :).

Waar waren we gebleven? Singapore dag twee (of eigenlijk dag drie). Vanavond vlieg ik door naar Melbourne en aangezien gisteren niet zo’n geslaagde dag was, moet ik vandaag toch echt wat van de stad gaan. Opnieuw niet kunnen slapen dus compleet gebroken zat ik aan een niet al te smakelijk ontbijt in het hotel om half 9. Vervolgens nog even terug naar mijn hotelkamer waar ik de verleiding niet kon weerstaan om nog even een dutje te doen en dus nog even twee uurtjes geslapen heb. Rond half 12 dan eindelijk richting Suntec City Mall vanwaar de hop on hop off bussen vertrokken. Voor zo’n 30 euro kon ik de hele dag van die bus gebruik maken en ik had er ook nog een boottochtje op de rivier bijgenomen. Omdat ik zo moe was, was het ideaal want ik kon gewoon zitten en kijken terwijl er via oortjes allerlei informatie verteld werd over de verschillende bezienswaardigheden (feitjes, feitjes, feitjes!!). Ik ging er als eerste af bij Clarke Quay, omdat ik daar op de rondvaart boot kon stappen. Na de boot tour verder gegaan naar de botanical gardens, waar ik doorheen geracet ben vanwege de korte tijd. Echt supermooi daar, met allerlei exotische planten en regenwoud. Heerlijk rustig, alleen kon ik daar niet echt van genieten want ik wilde eind van de middag weer in het hotel zijn om mijn koffers te pakken en naar het vliegveld te gaan. Aan het einde van de tour reden we met de bus over Orchard Road, dit is DE winkelstraat van Singapore. Alle grote merken hebben hier enorme winkels zoals Chanel, Fendi, Armani etc etc. En ook al was het 30 graden buiten, er waren echt tientallen mannetjes bezig om de meest fantastische kerstversiering op te hangen. Echt zo’n raar gezicht!

Uiteindelijk terug in het hotel vroeg ik bij de receptie of zij voor mij een taxi wilden bellen om mij naar het vliegveld te brengen. In plaats van dat die man inderdaad de telefoon pakte om te bellen ging hij buiten op straat proberen een taxi aan te houden. Ons hotel zat echt aan een hele rustige weg dus er kwamen nauwelijks taxi’s langs en als ze langsreden waren ze al bezet. Ik heb er dus uiteindelijk 20 minuten bijgestaan en gekeken hoe onnozel die man daar op straat probeerde een taxi te regelen, het was echt heel sneu eigenlijk. Uiteindelijk had hij toch maar gebeld volgens mij want toen kwam er opeens binnen een paar minuten een taxi. Gelukkig had ik alles ruim ingepland en was ik ruim op tijd (lees 3,5 uur van tevoren) op het vliegveld. Het vliegveld van Singapore is best groot met veel winkels dus ik heb me goed kunnen vermaken voor ik uiteindelijk in het vliegtuig stapte richting Melbourne!

De vlucht met Qantas was heel prima! Vliegtuig was bij lange na niet vol dus iedereen kon heel ruim zitten en liggen om te slapen. Ondanks deze luxe heb ik weer geen oog dicht kunnen doen en werd mijn slaapgebrek nu wel echt problematisch. Ook hier kregen we weer een formulier om in te vullen voor de Australische douane. Ondanks dat ik twijfelde over een aantal dingen, toch maar overal ‘nee’ ingevuld en dat zorgde wel voor wat zenuwen toen ik bij de immigratiedienst stond en zij dit formulier gingen bekijken. Uiteindelijk was er werkelijk niets te merken van strenge douanecontroles want ik kon overal zo doorlopen. Gelukkig maar haha! Vervolgens met de Skybus naar het centrum van Melbourne gegaan waar Sarah me kwam ophalen, samen met haar hond Nalha!!

Eenmaal aangekomen in het huis van Sarah en David ging ik eerst nog even een paar uurtjes slapen, misschien niet ideaal qua jetlag maar ik kon gewoon niet meer. Sarah en David waren allebei aan het werk dus toen ik wakker werd ging ik zelf even de buurt verkennen en heb ik wat boodschappen gedaan. Nalha is echt een fantastische hond en ze heeft de hele ochtend naast mijn bed op de grond geslapen. Ik heb niet veel met honden maar Nalha volgt me al sinds dag 1 overal waar ik ga in huis, echt zo lief! Die avond al gelijk afgesproken met twee Nederlandse meisjes, Kim en Maxim. Kim is ook van mijn studie, maar ik kende haar niet echt, we hadden via mail contact gehad en nu gingen we lekker sushi eten langs de rivier. Na nog wat gedronken te hebben was het wel tijd om naar huis te gaan, ik was heel moe en moest de volgende ochtend al naar de universiteit om kennis te maken. Eenmaal in bed viel ik snel in slaap… helaas was mijn jetlag nog alom aanwezig en was ik om 2 uur ’s nachts weer klaarwakker om vervolgens pas rond 6 uur weer in slaap te vallen :(.

De rest van de week heb ik vooral kennis gemaakt met allerlei mensen van de universiteit en heb ik gezien waar alles zich in het gebouw bevindt. Ook ben ik wat meer te weten gekomen over het onderzoek dat ik ga doen. Ik schrok wel een beetje toen ik zag hoeveel werk het is en hoeveel ik daarvan ook echt zelf ga doen. Ik moet er nog heel veel voor leren, maar als dat allemaal lukt heb ik wel een supervet project! We gaan het zien!!! Donderdagnacht eindelijk goed geslapen dus hopelijk is mijn jetlag nu echt voorbij want dit is echt een hel!

Zaterdag 23-11: Zaterdagochtend vroeg alweer op om naar het vliegveld te gaan voor een weekje Brisbane. Gisteravond gezellig naar een barbie (bbq) geweest met de Nederlandse meisjes. Aangekomen in Brisbane direct naar het hotel gegaan en een dutje gedaan. Daarna lekker taco’s gegeten en ’s avonds was het helaas zo erg aan het regenen en onweren dat ik besloot om een filmpje te kijken op mijn laptop in het hotel.

Zondag 24-11: Mama is vandaag jarig!! Gefeliciteerd <3 Hier natuurlijk al een paar uurtjes dan in Nederland. ’s Ochtends afgesproken bij het Conference centre om te registreren voor het congres. Verder vandaag alleen workshops waarvoor je je moest opgeven, dus eigenlijk gewoon een vrije dag. Samen met Chris, Joris en Karlheinz (belangrijke man van Red Bull) maar ergens koffie gaan drinken. Ik wilde niet mijn hele dag verspillen aan bier drinken op een terras dus ik ben op een gegeven moment in mijn eentje de stad in gegaan. Ze hebben hier in Brisbane langs de rivier een soort kunstmatig strand gemaakt waar je gratis kunt zonnen en zwemmen. Echt ideaal! Ik wilde hier graag naar toe, maar had dan wel eerst een strandhandboek nodig. Uiteindelijk in de grote winkelstraat uitgekomen (Queens St) was ik eerst een veels te duur warenhuis ingelopen, maar uiteindelijk toch bij de Big W een simpele handdoek voor 10 dollar gekocht. Het was best nog een stukje lopen terug naar het hotel en het begon wel erg bewolkt te worden. Toen ik echt nog 100 m van mijn hotel was, begon het opeens heel erg te waaien en binnen 5 sec ook keihard te regenen en zelfs hagelen. Er was geen ontkomen aan en binnen enkele seconden was ik dan ook doorweekt! Snel naar het hotel gerend en onder de douche gestapt. Het strandje ging hem niet meer worden want het bleef de rest van de middag regenen. Na een heerlijk middagdutje werd ik wakker gebeld door Sarah die inmiddels ook was aangekomen in Brisbane en voorstelde om met samen met Andrew wat te gaan drinken en eten. Uiteindelijk sloot ook Chris zich nog bij ons aan en hebben we bij een lekker Aziatisch restaurant gegeten. Aangezien de rest al vroeg naar het hotel wilde om te slapen, besloot ik in mijn eentje naar de bioscoop te gaan. Zo heb ik lekker de tweede film van de Hunger Games gezien, zeker een aanrader!

Maandag 25-11
Na wat onduidelijkheid of we nu of niet gingen en wie er dan mee zou gaan zijn we uiteindelijk in de taxi gestapt richting het koala park!! Jeeeh, hier had ik echt veel zin in. De mannen wilden echter om 14u alweer bij het congrescentrum zijn en het was zeker een half uur met de taxi, dus dat zou betekenen dat we maar een uurtje in het park hadden. Dat vond ik echt veels te kort dus ik besloot om dan zelf maar langer te blijven. Eenmaal in het park gingen Joris en Karlheinz echt na een half uur alweer weg en bleef ik samen met Chris nog langer om alle dieren te zien. Als eerste gelijk naar het ‘koala-knuffelen’ gegaan. Echt fantastisch! Echt knuffelen is het niet, maar je kunt voor $16 een foto laten maken en dan mag je 10 sec zo’n beest vasthouden. Echt wel heel leuk!! Mijn koala heette Bagel en hij was al behoorlijk op leeftijd haha, maar echt een lieverd. Later gingen Chris en ik ook nog op de foto met een slang, en echte python!! Ik houd absoluut niet van slangen maar dacht ach dit is mijn kans, laat ik het maar gewoon doen. Alle foto’s voeg ik bij dit verslag trouwens! Verder zaten overal in het park koala’s (duuuh) maar de hokken waren ook gewoon open, zo’n gek gezicht. Niet dat die beesten ooit zouden ontsnappen, want ze zitten maar een beetje duf in hun boom te zitten en af en toe eten ze wat bladeren. Wat een heerlijke beesten! Ook was in het park een grote kangaroo-weide aanwezig waar je gewoon tussen de kangaroos en walibi’s kon lopen. Je kon ook voer kopen en dan vervolgens de kangaroos voeren. Natuurlijk gedaan en het was wel echt lachen. Verbaast eigenlijk dat die beesten nog steeds dat voer wilden, want ik kan me voorstellen dat ze al de hele dag dat voer onder hun neus geduwd krijgen en dat ze het helemaal zat zijn! Niets was minder waar en het was echt heel leuk om die beesten zo dichtbij te zien en je kon ze gewoon aaien. Uiteindelijk met de gewone bus weer richting Brisbane gegaan om ons klaar te maken voor een zeer luxe avondje dineren in het Aria restaurant. Dit is een van de restaurants van chefkok Matt Moran (voor jullie die masterchef Australië kijken ;)). Dit restaurant heeft ‘two hats’, is volgens mij wel vergelijkbaar met twee sterren. Mega chic allemaal! Wel echt heel lekker gegeten, ik heb het beroemde Japanse Wagyu beef op.. dat is toch wel wat anders dan het biefstukje van de albert heijn haha!

Morgen zijn de presentaties over energydrinks van alle anderen. Ik moet zelf woensdag presenteren op het congres en er is nu al een hoop media-aandacht voor mijn onderwerp: hangover and driving! Ben benieuwd hoe het gaat worden, ik houd jullie op de hoogte!! xxx

  • 30 November 2013 - 17:44

    Papa:

    Leuk verslag. Succes !

  • 04 December 2013 - 17:38

    Marry:

    hé suzanne,
    wat stoer zo'n trip naar de andere kant van de wereld;wat zal jij veel meemaken en zien
    leuk dat ik er op deze manier ook een beetje van kan meegenieten
    ben benieuwd hoe je presentatie gaat
    interessant onderwerp ook(ervaring of theorie :) )
    ben benieuwd naar de rest van je belevenissen
    lieve groet,

  • 22 December 2013 - 22:28

    Alie:

    Hallo Suzanne,
    Hierbij feliciteer ik jou van harte met je verjaardag. Hoe gaat het met jou ? kun je al die nieuwe indrukken wel een beetje verwerken? Ik wens je een gezellige verjaardag toe en fijne kerstdagen.
    Groetjes van Tante Alie

  • 23 December 2013 - 15:38

    Marry:

    hoi Suzanne,helaas nog geen nieuw verslag om te lezen
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag;ik hoop dat ze daar ook een beetje kunnen feesten
    nog een paar dagen en dan kerstmis bij hoge temperaturen?
    lekker bbquen
    in ieder geval mooie dagen gewenst en alle goeds voor 2014
    lieve groet,marry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3721

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 09 Mei 2014

Melbourne!!

13 April 2014 - 07 Mei 2014

New Zealand

Landen bezocht: