Dag 1 Kiwiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Suzanne - WaarBenJij.nu Dag 1 Kiwiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Suzanne - WaarBenJij.nu

Dag 1 Kiwiland

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondag 13 april

Vandaag vertrek ik voor ruim drie weken 'op vakantie' naar Nieuw Zeeland! Het bijhouden van een blog is in Melbourne niet echt gelukt, maar ik ga het nog een kans geven. Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Auckland om daar dinsdagochtend op de bus te stappen en mijn rondreis te beginnen.

Ik heb mezelf in de afgelopen weken voorzien van een aardige backpackers uitrusting, want ik had natuurlijk niets bij me en ik heb ook niet eens alles in Nederland. Naast een 40L backpack, heb ik een paar hikeschoenen, thermoshirts, wind/regenjack en sneldrogende handdoeken aangeschaft. Alles in de uitverkoop/outlet maar toch een aardige investering. Ik heb dan ook wel de smaak te pakken en ben wel van plan om nog vele tripjes te gaan maken!

Uiteraard weer alles op het laatste moment (vanochtend dus) gepakt en haasten naar het vliegveld. Wonderbaarlijk genoeg kon ik alles makkelijk in mijn backpack kwijt en heb zelfs wat extra dingen kunnen meenemen. Uiteindelijk 7,3 kg bagage ingecheckt waar ik voor 15 kg geboekt had, dus dat kan een volgende keer wel efficiënter haha! Maar ik heb dan wel genoeg ruimte/kilo's over om wat leuke souvernirs mee te nemen! Nog even met mijn huisgenoten, die al vaker gereist hebben, gecheckt of ik echt alles had en het lijkt erop dat ik niets vergeten ben, al gaan we dat vanzelf merken natuurlijk.

Ik had gedacht dat 2,5 uur van tevoren wel genoeg zou zijn, maar eenmaal in de bus naar het vliegveld was het toch even zweten. Helemaal niet nodig want eenmaal op het vliegveld kon ik gelijk inchecken en door de security check en customs. Zelfs nog gecheckt of ik explosieven bij me had, maar dat heb ik natuurlijk niet, gekke Australiërs!

Na een half uurtje wachten bij de gate konden we gaan boarden. Eenmaal in het vliegtuig bleven de twee stoelen naast mij leeg, terwijl de rest van het vliegtuig toch aardig vol zat. Ik ben lekker bij het raam gaan zitten en het was wel heel vet om over Melbourne te vliegen en de stad die ik intussen toch aardig goed ken vanuit de lucht te zien en de verschillende suburbs te kunnen onderscheiden.

Helaas duurde het nog wel een uur voordat we daadwerkelijk vertrokken want er was een koffer teveel aan boord en die extra koffer moesten ze natuurlijk zien te vinden en van boord halen en dit duurde allemaal tergend lang! Wat me aan de terugvlucht vanaf Bali doet denken toen we ook maar aan het wachten en wachten waren tot we eindelijk konden vertrekken. Nu ook nog een paar jankende kinderen erbij voor we zelfs gingen opstijgen en ik was er eigenlijk alweer klaar mee. Ik hoop maar wel dat mijn backpack gewoon aan boord is, want dat was bij een ander meisje waar ik in Melbourne mee woonde en die net terug is uit NZ niet zo en zij vloog ook met Jetstar!! Maar we gaan er maar vanuit dat het nu allemaal goed is gegaan en dat mijn tas over twee uurtjes gewoon de band op komt rollen.

Nu beetje aan het chillen in het vliegtuig, net serie op mijn tablet gekeken en nu dit verhaal aan het typen. Dat was het eigenlijk wel voor nu, zal vanavond verder schrijven als ik mijn hostel gevonden heb waar ik mijn eerste nacht (alleen!!) ga doorbrengen in het land van de Hobbits! Spannend!!!

Oké bijna mijn verhaal klaar, sluit mijn tablet opeens af en is alles weg! Dus nu maar overnieuw... Met 45 min vertraging uiteindelijk geland op Auckland airport en jawel binnen 5 min kon ik mijn tas al van de band plukken, hallelujah! Ook Nieuw-Zeeland is erg streng wat betreft de immigratiedienst dus ook hier weer een formulier invullen en aan de balie verantwoorden dat ik twee bussen pringles bij me had en dat mijn hiking boots net nieuw zijn en er geen modder, aarde of weet ik het wat aan zat. Dit was allemaal zo gepiept en toen stond ik buiten, op Nieuw-Zeelandse bodem jippie! Om in de stad te komen kun je hier de Airbus nemen, in Melbourne heb je net zoiets, daar heet het Skybus. Het tripje naar Auckland CBD duurde ruim een half uur en eenmaal uitgestapt had ik mijn hostel gelukkig snel gevonden. Het hostel is heel schoon en netjes en ik werd heel vriendelijk ontvangen en rondgeleid, gelukkig maar! Ik ben even naar de supermarkt geweest om wat eten te halen en dat heb ik net in de gezamelijke keuken opgewarmd en gegeten. Een echt plan voor morgen heb ik nog niet, maar daar gaat ga ik morgen bij het ontbijt maar eens in verdiepen. Het is hier inmiddels alweer half 11 's avonds en ik ben aardig moe van de hele dag reizen dus ik kruip snel onder de wol. Geniet nog van jullie zondag en ik houd jullie op de hoogte! Xx


  • 13 April 2014 - 16:11

    Nina:

    Hey Suuzie!! Gelukkig is alles goed gegaan!! Maak er een super leuke, onvergetelijke, onweerstaanbare en ontzettend mooi avontuur van! Daarna zie ik je weer in het heerlijke landje Nederland

  • 13 April 2014 - 21:25

    Papa:

    Fijn dat het goed is gegaan. Geniet van je vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3716

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 09 Mei 2014

Melbourne!!

13 April 2014 - 07 Mei 2014

New Zealand

Landen bezocht: